sales [at] tntiran.com
82444 (021)

شرایط واردات گوشی مسافری

پست سریع بین المللی TNT > اخبار > شرایط واردات گوشی مسافری

شرایط واردات گوشی مسافری

Posted by: sinamosafer.mentorx
Category: آموزشی, واردات کالا
شرایط واردات گوشی مسافری

گوشی مسافری یکی از آن دست کالاهایی است که روز به روز وارد کردن آن در حال افزایش است. واردات گوشی مسافری مانند هر کالاهای دیگری قوانین خاص خودش را دارد که هر وارد کننده‌ای ملزم به رعایت آن‌هاست. قبل از هر چیزی وارد کننده باید در خصوص شرایط واردات گوشی مسافری اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشد؛ زیرا در غیر این صورت مسلما با مشکلاتی مواجه خواهد شد. برای اینکه بتوانید گوشی مسافرتی وارد کنید، لازم است با معتبرترین شرکت واردات این نوع گوشی ارتباط داشته باشید تا کارشناسان آن شرکت به طور کامل نحوه این کار را برایتان توضیح داده و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مطلب از پست تی ان تی ایران قصد داریم نحوه و شرایط واردات گوشی مسافری را بررسی کنیم. ما را تا پایان همراهی کنید.

گوشی مسافری چیست؟

گوشی آیفون وارداتی مسافربری

گوشی مسافری درواقع گوشی هوشمندی است که مسافر آن را از خارج از کشور به ایران وارد می‌کند. این گوشی ممکن است توسط خود مسافر خریداری شده باشد یا اینکه هدیه‌ای از طرف اقوام و دوستان مقیم خارج از کشور باشد. برای اینکه بتوانید از این گوشی در ایران استفاده کنید، باید نسبت به رجیستری کردن آن در سامانه همتا اقدام کنید. اگر این کار را انجام ندهید، گوشی شما بعد از یک ماه از کار می‌افتد.

شرایط واردات گوشی مسافری چیست؟

واردات گوشی مسافربری آیفون

شرایط واردات گوشی مسافری به این صورت است که هیچ محدودیتی توسط افراد در مورد تعداد گوشی همراه مسافر و واردات کالا وجود ندارد و تنها موردی که باید به آن توجه شود، ارزش‌گذاری گوشی‌های تلفن همراه است.

قوانین واردات این نوع گوشی‌ها طی چند سال اخیر تغییراتی را به همراه داشته است، اما از سمت گمرک هیچ محدودیتی برای وارد کردن آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین امکان وارد کردن انواع متنوعی از این گوشی‌ها فراهم است.

اگر مسافری هنگام عبور از گمرک اطلاعات رجیستری را ثبت نکند، یک روز فرصت دارد برای ثبت اطلاعات به گمرک برود.

یکی دیگر از موارد مهم در واردات موبایل مسافرتی، تعرفه واردات، تعرفه رجیستری و هزینه ترخیص کالا از گمرک است. گوشی‌های مسافرتی بعد از اینکه وارد گمرک شدند و اطلاعاتشان ثبت شد، به ازای ارزشی که دارند، هزینه‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

طریقه رجیستری گوشی مسافرتی چگونه است

ریجستر کردن گوشی مسافربری

برای رجیستر کردن گوشی مسافرتی با پاسپورت، باید سه مرحله زیر طی شود:

  • اظهار حضوری: اگر گوشی را از یک کشور خارجی خریداری کرده و وارد ایران شده‌اید و می‌خواهید بیشتر از ۳۰ روز از خدمات اپراتورها ایران استفاده کنید، باید بعد از ورود به صورت حضوری برای رجیستر کردن گوشی اقدامات لازم را انجام دهید. در این مرحله لازم است اطلاعات شخصی شما و اطلاعات گوشی موبایلتان توسط گمرک ثبت و تائید شود.
  • پرداخت عوارض گمرک دستگاه سیم‌کارت خور: مسافران ایرانی پس از اظهار حضور، یک ماه فرصت دارند تا به سایت گمرک مراجعه کنند و عوارض گمرکی گوشی را بپردازند. در غیر این صورت پس از اتمام دوره یک ماهه، برای رجیستر کردن گوشی باید به همراه پاسپورت به صورت حضوری به نزدیک‌ترین گمرک مراجعه کنند.
  • دریافت کد فعال‌سازی برای رجیستر کردن گوشی: بعد از ثبت گمرکی گوشی مسافری، پیامکی از طرف سامانه همتا برای شماره ثبت شده فرستاده می‌شود. بعد از دریافت کد، فرد می‌تواند گوشی را به اسم خودش ثبت کند.

هزینه رجیستری گوشی مسافری با پاسپورت چقدر است

ریجستر کردن گوشی مسافربری با پاسپورت

هزینه رجیستر کردن گوشی با پاسپورت، حدود ۱۶ درصد از ارزش کلی موبایل است. از این ۱۶ درصد، ۹ درصد آن برای مالیات بر ارزش افزوده،۱ درصد آن برای عوارض هلال احمر،۴ درصد برای حق گمرک و ۲ درصد برای حق بازرگانی در نظر گرفته می‌شود.

رشد واردات گوشی‌های مسافری

واردات گوشی‌های مسافربری

در سال اخیر نسبت به سال قبل، واردات گوشی مسافری حدود ۳ درصد رشد داشته است؛ دلیل این موضوع هم به قوانین و سیاست جدید دولت برمی‌گردد. بازرگانان برای اینکه بتوانند گوشی‌های مسافری را که قیمتی بالاتر از ۶۰۰ دلار دارند وارد کنند، می‌توانند از ارز نیمایی استفاده کنند. این ارز که می‌توان از آن برای پرداخت رجیستری گوشی و هزینه‌های مربوط به موبایل‌های مسافرتی استفاده کرد، به آسانی از سامانه نیما قابل تهیه است.

آسان گرفتن شرایط واردات گوشی مسافری باعث شده آیفون سهم زیادی را بین این گوشی‌ها داشته باشد. در سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار دستگاه موبایل از طریق روند مسافری وارد ایران شده است. از این تعداد، حدود ۹۰ هزار آن گوشی آیفون بوده است؛ بنابراین می‌توان گفت واردات آیفون مسافری از دیگر برندهای گوشی بیشتر است.

با گذشت زمان واردات گوشی مسافری آیفون و دیگر برندها سرعت بیشتری گرفته است. گوشی‌های آیفون نیز همان شرایط واردات گوشی مسافری برندهای دیگر را دارند و بعد از ورود به گمرک باید اطلاعات آن‌ها توسط ماموران گمرکی ثبت شود. بعد از ثبت اطلاعات بر اساس ارزشی که دارند، هزینه‌هایی برای واردات و رجیستری آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: لیست کالاهای مجاز واردات

کشورهای مبدا واردات گوشی مسافرتی

انواع مختلف گوشی‌ها در واردات مسافربری

کشورهایی که به عنوان مبدا واردات گوشی به ایران شناخته می‌شوند عبارت‌اند از:

  • چین: به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی گوشی‌ها، چین معمولاً یکی ازمنابع اصلی واردات گوشی‌های مسافرتی به ایران است.
  • کره جنوبی: کمپانی‌های معتبر گوشی مانند Samsung و LG درکره جنوبی مستقر هستند وگوشی‌هایی که به ایران وارد می‌شوند، ممکن است از این کشور آمده باشند.
  • تایوان: تعدادی از شرکت‌های تایوانی نیز در تولید گوشی‌های مسافرتی دخیل هستند.
  • هند: تعدادی از تولیدکنندگان گوشی نیز در هند فعالیت دارند و گوشی‌های محصول این کشور به ایران وارد می‌شوند.

سخن پایانی

در این مطلب، شرایط واردات گوشی مسافری را بررسی کردیم، دانستیم که آوردن گوشی از خارج کشور، نیاز به طی کردن مراحل مخصوص به خود است. همچنین به بررسی پرداخت هزینه گمرکی و رجیستری گوشی وارداتی پرداختیم. توجه داشته باشید که انجام رجیستری گوشی برای فعال‌سازی آن در داخل کشور ضروری است. درصورتی که تجربه واردات گوشی از خارج کشور را دارید، در بخش نظرات با بقیه افراد به اشتراک بگذارید تا از تجربیات شما بهره‌مند شویم.

جهت دریافت خدمات در زمینه واردات کالا از چین، با کارشناسان ما در پست تی ان تی در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا محدودیتی برای واردات گوشی مسافری وجود دارد؟

هیچ محدودیتی برای واردات این نوع گوشی وجود ندارد، اما وارد کننده به محض ورود به گمرک باید نسبت به ثبت اطلاعات گوشی و رجیستری کردن آن اقدام کند.

هزینه رجیستری گوشی مسافری با پاسپورت چقدر است؟

هزینه رجیستری با پاسپورت به میزان ۱۶ درصد از ارزش کلی موبایل مسافری است.

با هر پاسپورت می‌توان چند گوشی وارد کشور کرد؟

هر شخصی تنها می‌تواند یک عدد گوشی به عنوان گوشی مسافری وارد کشور کند.

استفاده تجاری از گوشی مسافری یعنی چه؟

استفاده تجاری از گوشی مسافری به معنی واردات گوشی به قصد فروش با استفاده از معافیت‌های گمرکی رجیستری تلفن همراه مسافری است. این کار خلاف قانون است و شامل جریمه و مسدود شدن گوشی می‌شود؛ به عبارت دیگر، مسافران فقط می‌توانند یک گوشی در سال برای خود رجیستری کنند و این گوشی باید در ایران بماند و به شخص دیگری فروخته نشود. در غیر این صورت، گوشی مسدود خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

شعب
رهگیری مرسولات
استعلام حمل
نمایندگی ها