sales [at] tntiran.com
82444 (021)

تعرفه یا هزینه پست به خارج از کشور چقدر است؟

Posted by: sinamosafer.mentorx
Category: آموزشی, حمل‌ و نقل
تعرفه یا هزینه پست به خارج از کشور چقدر است؟

ارسال بسته پستی به خارج از کشور همواره کار سخت و پیچیده ای به نظر می‌آید اما باید بدانید بیشتر پیچیدگی‌های این مسیر معطوف به شرکت‌های پستی است و برای فرستنده پروسه ارسال با پست معمولی داخل کشور تفاوت‌های زیادی ندارد. نکته‌ای که در این میان تفاوت اصلی را ایجاد می‌کند، هزینه پست به خارج از کشور است که برای افراد زیادی دغدغه به وجود می‌آورد. اگر هزینه پست بین المللی برای شما هم سوال شده است و نمی‌دانید چگونه باید هزینه‌ها را محاسبه کنید این مقاله برای شماست.

آیا ارسال بسته به خارج از کشور نرخ دقیقی دارد؟

پاسخ ساده این سوال این است: خیر. تعرفه دقیق و جدول بندی شده‌ای برای بررسی هزینه پست به خارج از کشور وجود ندارد. دلیل آن هم این است که موارد متغیر بسیاری در این میان وجود دارد. اولا هزینه ارسال برای هر کشوری متفاوت است و نمی‌ةوان یک حکم کلی صادر کرد. در درجه دوم مسائل بسیار زیادی از نوع کالای ارسالی گرفته تا روش ارسال تا حتی بسته بندی می‌توانند قیمت را تغییر دهند، به همین دلیل عملا دادن فرمول یکسان ناممکن است. برای این که بدانید هزینه پست بین المللی برای یک بسته مد نظر شما چقدر تمام می‌شود، بهترین و ساده‌ترین کار تماس با کارشناسان شرکت پستی مد نظر یا پر کردن فرم‌های مشاوره آنلاین است که می‌توانند خیلی سریع و راحت به شما یک رقم حدودی را اعلام کنند.

مهم‌ترین فاکتورهای موثر در هزینه پست بین‌المللی

این که هزینه پست به خارج از کشور دقیقا چقدر باشد، بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد و نمی‌توان یک حکم کلی برای آن صادر کرد. به طور کلی می‌توان گفت عوامل زیر مهم‌ترین تاثیر را در هزینه پست بین المللی دارند:

نکات مورد توجه در ارسال بسته پستی به خارج از کشور

اندازه و وزن

درست مانند حمل و نقل داخلی، اندازه و وزن تاثیر مستقیمی روی هزینه ارسال آن دارد. البته تفاوتش هم در این جاست که شاید در حمل و نقل داخلی کمی اینور و آنورتر خیلی هزینه‌های شما را تغییر ندهد، اما در پست هوایی و به خارج از کشور حتی تغییرات کوچک هم می‌توانند هزینه شما را به شدت بالا ببرند. هرچه بسته بندی سنگین‌تر و حجیم‌تری داشته باشید باید پول بیشتری را هم برای پست بپردازید.

قوانین کشور مقصد

هر کشوری قوانین و مقررات خاص خودش را درباره حمل کالا یا واردات و صادرات دارد. به طور مثال برخی کشورها تدابیر امنیتی شدیدتری را برای چک کردن کالاهای ورودی دارند و فرآیندهای بررسی کالای خاصی را دنبال می‌کنند. این اقدامات امنیتی افزوده ممکن است حمل و نقل را به تاخیر بیندازد یا بر هزینه‌های حمل و نقل کلی تاثیر بگذارد، مخصوصا اگر قوانینی در این مورد در مقصد وجود داشته باشد.

فاصله تا مقصد

احتمالا این مورد اصلا نیازی به توضیح ندارد، اما همانطور که می‌توانید حدس بزنید فاصله یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی هزینه پست به خارج از کشور تاثیر می‌گذارد. هر چه مقصد دورتر باشد هزینه‌های ارسال به آن هم بیشتر می‌شود. البته که علاوه بر فاصله باید به تعرفه‌های پستی تا آن مقصد خاص هم دقت شود.

روش ارسال کالا

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه پست بین المللی، روش ارسال کالا است. همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای ارسال کالا وجود دارد. این که از کدام روش استفاده کنید مستقیما به اهداف و کالاهای ارسالی شما بستگی دارد. به طور مثال ارسال هوایی هزینه ارسال بیشتری دارد، در عوض سرعت و امنیت بهتری دارد و باید ببینید کالای ارسالی شما اولویت پرداخت هزینه بیشتر را دارد یا نه. در عوض روش‌های ارسال زمینی و دریایی ارزان‌تر هستند اما زمان ارسال طولانی و امنیت کمتری دارند.

هزینه بسته بندی کالا

بسته بندی کالا یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند هزینه نهایی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از مواقع بسته بندی کالا‌ها به عهده شرکت پستی قرار می‌گیرد و این موضوع خود تحت موارد مختلفی است. به طور مثال ارزش کالای ارسالی و حساس بودن آن سبب می‌شود از مواد بسته بندی مختلفی استفاده شود که همین هم می‌تواند هزینه ارسال نهایی را تغییر دهد.در صورت تمایل برای آشنای بیشتر با انواع بسته بندی در حمل و نقل بین المللی، مطلب آن را در بلاگ تی‌ان‌تی مطالعه کنید.

ارسال بسته پستی به خارج از کشور با انواع روش‌های حمل و نقل از جمله هوایی و دریایی

مراحل ارسال بار به خارج از کشور

در این بخش قصد داریم خیلی مختصر و مفید بگوییم که اصلا برای ارسال بار چه مراحلی وجود دارد. این کار کمک می‌کند درک بهتری هم از هزینه پست به خارج از کشور داشته باشید. در ادامه مراحل اصلی ارسال بار هوایی را آورده‌ایم:

  • در درجه اول باید درخواست خود را ثبت کنید و با کارشناسان دفتر پستی هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.
  • مرحله بعدی تحویل بار است. بسته به روش انتخاب شده، ممکن است بسته خود را در محل مد نظر خود تحویل دهید، آن را به دفتر پستی ببرید و یا حتی در فرودگاه آن را تحویل بدهید که این موضوع اهمیت زیادی در قیمت نهایی دارد.
  • صدور مجوز و یا بارنامه مرحله بعد است. این بارنامه به نوع بسته پستی و روش آن بستگی دارد و روی آن مشخصات بسته، فرستنده و گیرنده درج شده است.
  • بعد از رسیدن بسته به کشور مقصد، تخلیه بار انجام می‌شود و می‌توانید از روش‌های مختلفی از رسیدن بسته خود اطمینان حاصل کنید.
  • ممکن است در همان تخلیه بار در فرودگاه پروسه مد نظر شما به اتمام برسد. در بسیاری از موارد اما حمل و نقل از فرودگاه به مقصد خاص هم جزو مراحل ارسال است که این مورد هم می‌تواند هزینه پست بین المللی را تحت تاثیر قرار دهد.

فردی در حال تخلیه بار از هواپیما

چگونه هزینه‌های پست به خارج از کشور را کاهش دهیم؟

حالا که با عوامل موثر روی هزینه پست به خارج از کشور آشنا شدیم، می‌توانیم در مورد راه‌های کاهش هزینه‌ها هم صحبت کنیم. یکی از مهم‌ترین لطف‌هایی که در این زمینه می‌توانید به خود بکنید این است که با یک شرکت معتبر وارد مذاکره شوید. شرکت‌های پستی باکیفیت مانند تی‌ان‌تی تعرفه‌های منصفانه‌تری دارند و حتی خودشان مشاوره‌هایی برای کاهش هزینه‌‌ها برای شما خواهند داشت. به جز این اما راه‌های ساده‌ای ام وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌ها را کاهش دهید:

  • از لوازم بسته بندی سبک‌تر استفاده کنید.
  • به جای داشتن چندین جعبه مجزای کوچک‌تر، در صورت امکان از یک جعبه متوسط و تکی استفاده کنید.
  • از روش‌‌های ساده‌تر پستی استفاده کنید، مثلا خودتان بسته را تحویل دهید یا روش تحویل در فرودگاه را انتخاب کنید (در صورت امکان).
  • تا جایی که می‌توانید از قبل برنامه ریزی کنید و بسته خود را در زمان زودتری ارسال کنید تا مجبور نشوید برای ارسال فشرده و سریع‌تر پول بیشتری بپردازید.

بیشتر بخوانید: پکینگ لیست چیست؟ نقشه راه شما برای حمل و نقل ایمن و آسان کالا

فردی در حال بسته بندی کالا برای پست به خارج از کشور

جمع بندی

در این مقاله در مورد عوامل مهم و تاثیرگذار روی هزینه پست به خارج از کشور صحبت کردیم. این هزینه عدد بسیار متغیری است که بسته به عوامل مختلف می‌تواند بسیار کمتر یا بیشتر شود. با مراجعه به وبسایت تی‌ان‌تی می‌توانید فرم‌های آنلاین درخواست ارسال کالا را پر کنید یا با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید و از این طریق خیلی راحت در مورد بسته ارسالی مد نظر خود و هزینه‌های آن استعلام بگیرید. همچنین در صورت دریافت خدمات در زمینه حمل کالا وارداتی از اروپا و دیگر کشورها، با کارشناسان ما در پست تی‌ان‌تی در تماس باشید.

سوالات متداول

بهترین روش ارسال کالا به خارج از کشور چیست؟

انتخاب روش ارسال کالا به خارج از کشور بسته به شرایط خاص شما تعیین می‌شود، اگر زمان ارسال کالا برای‌تان اولویت دارد بهترین روش پست هوایی است اما اگر کاهش هزینه‌های برای‌تان ضروری است می‌توانید به سراغ پست دریایی یا زمینی بروید.

محاسبه هزینه پست به خارج از کشور چگونه انجام می‌شود؟

هزینه پست بستگی به موارد بسیاری از جمله وزن، نوع کالا و نوع بسته بندی، نوع مقصد و فاصله آن و مهم‌تر از همه نوع ارسال و سرعت آن دارد.

هزینه پست از ایران به آلمان چقدر است؟

هزینه پست از ایران به آلمان ثابت نیست و بسته مقصد دقیق شما، نوع کالای ارسالی و حجم و وزن بسته می‌تواند متفاوت باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

شعب
رهگیری مرسولات
استعلام حمل
نمایندگی ها